środa, 28 października 2015

babka z dynią i nietoperkiem

Coś ostatnio mam za dużo żab na stole, a każda wydaje się być tłusta, mimo to, ciągnie mnie do pieczenia i każdą ostatnią chwilkę staram się mu poświęcić.

Zostało mi troszkę puree z dyni i szukałam dla niego zastosowania, oczywiście szybko znalazłam. Przypomniał mi się przepis, z którego korzystałam piekąc babkę wielkanocną (ze strony "moje wypieki"), troszeczkę go unowocześniłam i dostosowałam do obecnie panującej aury. Użyłam wykrawacza w kształcie nietoperka, trochę żałuję, ponieważ gdzieniegdzie nietoperek troszkę za mocno „szybuje”, dziś użyłabym kształtu dyni, czy czegoś mniej ażurowego. Przepis jest prosty, ciasto smaczne, długo zachowuje świeżość, wszystkim smakowało.

babka z dynią




składniki na ciasto pomarańczowe:
  • 200g masła,
  • 200g drobnego cukru,
  • 4 duże jaja,
  • 250g mąki pszennej,
  • 60g mąki ziemniaczanej,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 70g puree z dyni,
  • pomarańczowy barwnik spożywczy,

składniki na ciasto kakaowe:
  • 200g masła,
  • 200g drobnego cukru,
  • 4 jaja,
  • 250g mąki pszennej,
  • 50g kakao,
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanili,
  • 2 Łyżki mleka,

polewa:
  • 200g ciemnej czekolady,
  • 20g oleju neutralnego,
  • posypka cukrowa,






sposób przygotowania nietoperków z pomarańczowego ciasta:

Keksówkę wyłożyć papierem do pieczenia (22,5x8,5).

Piekarnik nagrzać do 160°C.

Masło utrzeć na białą puszystą masę z cukrem.

Dodawać kolejno po jajku cały czas ucierając, jeśli się zacznie ważyć można dodać Łyżkę mąki pobranej z przewidzianej dawki.
Wmieszać puree z dyni oraz barwik, nie podałam ilości, ponieważ na rynku dostępne są różne barwniki i odmiennej sile barwienia, musicie sami ocenić na jakim odcieniu Wam zależy dodając po bardzo niewielkiej szczypcie.

Mąkę pszenną oraz ziemniaczaną przesiać z proszkiem do pieczenia.

Wmieszać delikatnie mieszankę mąk do ubitego białego kremu maślano- jajecznego.

Ciasto przełożyć do keksówki i wyrównać.

Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec około 50 minut, po czym zrobić próbę patyczkową.

Upieczone ciasto odstawić do całkowitego ostudzenia.

Ostudzone ciasto pokroić w plasterki o grubości wybranego wykrawacza, z plasterków powycinać kształty wykrawaczem, odłożyć (patrz zdjęcia).
Pozostanie sporo ścinek, można z nich zrobić cake- pops lub użyć do innego ciasta- w najbliższych dniach podam przepis.

przygotowanie kakaowego ciasta:

Wyłożyć keksówkę papierem do pieczenia i nagrzać piekarnik, jak poprzednio.

Utrzeć masło z cukrem.

Gdy masło będzie bialutkie i puchowe można zacząć wbijać jajka jedno po drugim cały czas ubijając.

Wmiksować ekstrakt.

Mąkę przesiać z kakao i proszkiem do pieczenia.

Połączyć mąkę z ubitymi składnikami dodając również stopniowo mleko.

1/3 ciasta wyłożyć dno keksówki, na nim poukładać wycięte kształty, tak aby przylegały do siebie (załączyłam zdjęcie).

Całość pokryć pozostałym ciastem i wstawić do piekarnika.

Piec około 50 minut.

Upieczone ciasto wyjąć do wystudzenia.


przygotowanie polewy:
Rozpuścić czekoladę w kąpieli wodnej, pod koniec dokładnie wymieszać z olejem.

Pokryć ciasto polewą i udekorować posypką.

Gotowe!



babka z dynią


babka z nietoperkiem


babka


babka

Halloween

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się swoim pomysłem :)

DRUKUJ PRZEPIS